Zomermarketing – Succesmarketing!

Zo! De zomer is in Nederland. Voor veel bedrijven qua omzet niet de beste tijd van het jaar. Toch zijn de zomermaanden alles behalve verloren maanden. Het is een top moment om weer de ondernemer in jezelf los te laten. En om je even op weg te helpen, hier wat tips!

1. Laat de ondernemer in je los

Je loopt waarschijnlijk al een tijdje rond met een idee om een leuke actie te doen, om te vernieuwen of iets anders te proberen, maar je hebt er doorgaans geen tijd voor. De zomer is het uitgelezen moment om iets anders te proberen. Ga vernieuwen, probeer eens iets ludieks, doe het eens anders! Begin klein en test al jouw ideeën uit.

2. Social Media

Als de zon schijnt zijn mensen net wat vrolijker en positiever. Het uitgelezen moment om jouw achterban te motiveren en met ze in gesprek te gaan. Via social media heb je tal van mogelijkheden om reactie te vragen bij jouw publiek.

3. Content Kalender

Begin met het invullen van de 2e helft van het jaar. Voor veel bedrijven is de 2e helft van het jaar het moment dat dat de omzet gedraaid moet worden. Zet alvast op papier waar voor jouw bedrijf de kansen liggen.

4. Website

Laat je gedachten eens gaan over jouw website. Vaak zien we dat dat de website teveel wordt geschreven vanuit wat jij als ondernemer wilt vertellen, maar dat is niet per definitie wat de bezoeker wilt lezen. Jouw website moet over de problemen en wensen van jouw bezoeker gaan en wat jij hem daarom te bieden hebt.

wil je weten wat mensen op jouw website doen? Kijk eens naar hotjar, de tool om echt te zien wat mensen op jouw website doen.

5. Kijk terug en dan weer vooruit

Maak eens een lijstje met wat er goed gegaan is de afgelopen maanden, maar ook waar je minder tevreden mee bent. Heb je de doelen behaald? Vier dat dan met de mensen die je hebben geholpen hierbij. Dit zorgt voor de motivatie om de rest van het jaar nog meer te knallen. Zijn doelen niet gehaald? Evalueer waarom niet en maak een plan on ze hierna wel te halen!