Beleving staat centraal in alles wat wij doen.

Waar beleving digitale marketing samen gaan

Digitale Oplossingen

Recruitment marketing

Het valt ons op dat steeds meer ondernemingen in de afgelopen periode actief bezig zijn met het werven van personeel. Helaas ervaren veel branches een tekort aan personeel en daardoor een hoge werkdruk.

Echter, we constateren ook dat er niet genoeg actie wordt ondernomen om alle openstaande vacatures in te vullen. Als Immerse weten en zien wij dit, en toevallig hebben wij expertise in het bereiken van de juiste mensen voor deze functies.

Digitale Oplossingen

Hoe wij dat doen?

Er zijn verschillende manieren waarop we de juiste mensen kunnen bereiken, maar in principe maken we allemaal gebruik van dezelfde matrix die in verschillende vormen online te vinden is. Bij Immerse hanteren we het ’touch, tell, sell’-model.

De naam zegt het al: we zorgen er eerst voor dat ons publiek in aanraking komt met onze naam, bijvoorbeeld door een opvallende advertentie of een normale post. Als mensen geïnteresseerd zijn, zullen ze de informatie lezen die erbij staat. Uiteindelijk hopen we dat onze recruitment marketing actie zal opleveren en de vacature zal vervullen.

Digitale Oplossingen

Tone of voice

Bij Immerse zijn we ervan overtuigd dat ieder mens uniek is en dat betekent dat iedereen op een net iets andere manier benaderd wil worden. De één reageert beter op een concreet en directe aanpak, terwijl de ander juist gebaat is bij een bescheiden en voorzichtige toon. We gebruiken de DISC-profielen om elk type persoon te benaderen aan de hand van de kleuren rood, blauw, geel en groen, die elk hun eigen karaktereigenschappen vertegenwoordigen. Op die manier kunnen we voor elke kleur een andere tone of voice gebruiken.
Op basis van deze informatie maken we van één advertentie vier verschillende varianten, zodat we voor elke kleur een passende boodschap kunnen communiceren. Zo kan iedereen zich betrokken voelen bij onze advertenties en verhoogt dat de kans op succes.

Digitale Oplossingen

Optimaliseren

Nadat we de advertenties online hebben gaan we kijken wat de resultaten doen wat doet de ene tekst beter dan de ander en waar ligt dat aan. Wat kunnen we doen om de hele recruitment campagne nog beter te laten lopen. Zinnen anders formuleren? Andere afbeeldingen gebruiken? Of misschien missen er wel belangrijke puntjes die in de advertentie moeten. Zo blijven we keer op keer de advertenties veranderen tot dat het gewenste doel is bereikt, een kamer vol sollicitanten.

Op basis van deze informatie maken wij van 1 advertentie 4 advertenties zodat als de ene advertentie met de karaktereigenschappen van rood heeft de ander de eigenschappen van groen is.

Op die manier kan iedereen zich betrokken voelen met jou advertentie.

Totale weergave
Mensen met interesse
Mensen die actie ondernemen
Adverteren
Content voor social media
SEO
Webdesign

Met uit eindelijke doel het resultaat dat jij wilt behalen!

Bijvoorbeeld meer personeel, nieuwe klanten of het promoten van bepaalde berichten.

Neem hier contact op

Contact

Klinkt dit als iets voor uw bedrijf of heeft u een aantal vraagjes? Wij nemen contact met jou op!
Laat je nummer of je e-mail achter op het onderstaande formulier en wij nemen zsm contact met jou op.