Een Terugblik op 15 Jaar Immerse

De Oprichting bij de KvK

15 jaar geleden liep ik met een leuk idee de Kamer van Koophandel binnen. Online Marketing moest anders. Marketing is voornamelijk een gevoel dat mensen moeten krijgen, maar 15 jaar geleden lag online marketing vaak bij de koude pizza etende, Red Bull drinkende computer boys. Die types die zonlicht alleen kennen van de plaatjes op hun scherm😊. Je moest dus de taal van de IT jongens snappen, om iets goed over de bühne te krijgen (wat vaak niet echt lukt).

Tijdens mijn carrière heb ik geleerd dat cijfers en statistieken slechts een deel van het verhaal vertellen. Wat mij het meest heeft gevormd, is het besef dat ‘beleving’ de sleutel is tot echte impact. Het gevoel dat je creëert bij je klanten is net zo belangrijk, zo niet belangrijker dan de cijfertjes, ongeacht hoe indrukwekkend die ook mogen zijn.

Online als Integraal Onderdeel van Marketing

Het idee dat ook online een beleving gecreëerd moet worden en het een integraal onderdeel hoort te zijn van de marketingafdeling, is voor ons de start geweest van Immerse. Even om wat context mee te geven aan de jongere lezers 😊, dit is de tijd dat de dansende banaan van Hyves nog heel populair was en dat een basiskennis van HTML echt nodig was om iets online een klein beetje te laten ogen. Wij waren en zijn de partij die de online taal snapt en de marketingtaal spreekt.

Het Team van Immerse

Vrij snel in het begin kwam ik erachter dat ik heel goed snapte hoe ik mensen in beweging moest krijgen, maar dat ik daarbij het oog op het financiële resultaat nog weleens uit het oog verloor. Hier komt Rick, mijn compagnon, in beeld. Hij is het financiële geweten van het bedrijf en zorgt dat we gezond kunnen blijven groeien.

Onze Groei en Successen

In de afgelopen 15 jaar hebben we niet alleen ons team uitgebreid met getalenteerde professionals, maar hebben we ook talloze succesvolle campagnes gevoerd voor een breed scala aan klanten. Van kleine start-ups tot grote multinationals, ons doel is altijd geweest om een onvergetelijke online ervaring te creëren die de juiste snaar raakt bij de doelgroep.

Online Cowboys

Tegenwoordig zien we in de markt vaak dat online marketeers en marketingbureaus zich verhullen in een wolk van vakjargon en technische termen. Dit zorgt ervoor dat klanten al snel denken: “Dat klinkt interessant, dus het zal wel goed zijn,” maar ze weten eigenlijk niet waar ze voor tekenen. Eigenlijk niets veranderd met 15 jaar geleden dus 😊

Bij ons is dat anders en zal dat ook zo blijven. Wij hebben geen vaste contracten, maar contracten die maandelijks opzegbaar zijn. Dit betekent dat wij ervoor moeten zorgen dat een klant begrijpt waar ze voor tekent, proactief moeten communiceren en ons werk altijd goed moeten doen. We kunnen en willen ons niet verschuilen achter een wolk van technische termen.

Innovatie en Toekomstvisie

Wat ons onderscheidt, is onze constante drang naar innovatie. Vooral in een tijd waarin online ontwikkelingen zich in een rap tempo opvolgen, sneller dan het aantal WhatsApp-berichtjes dat een gemiddelde tiener kan versturen, is het van belang dat je marketingfundament stevig staat. Onze toekomstvisie is dat het niet uitmaakt wat de innovaties zijn; door ons stabiele fundament en een grote schil aan professionals zijn wij in staat overal in mee te gaan. We blijven onszelf uitdagen om de nieuwste trends en technologieën te omarmen en te integreren in onze strategieën.

Samen Succes

Het is heel tof om te zien, hoe Immerse gegroeid is van een brainstormsessie aan de keukentafel tot een mooi volwassen bedrijf.

We willen deze mijlpaal ook aangrijpen om al onze klanten, partners en medewerkers te bedanken. Jullie vertrouwen en samenwerking hebben ons gebracht waar we nu zijn, en we kijken ernaar uit om samen nog vele jaren te groeien en succes te boeken.