Nieuw e-commerce platform voor Stabox

Wie is Stabox

Stabox.nl is een merk van DS Smith. DS Smith is een toonaangevende leverancier van duurzame golfkartonnen verpakkingen, ondersteund door activiteiten in de recycling- en papierproductiesector. DS Smith richt zich op het creëren van innovatieve, duurzame verpakkingsoplossingen in 34 landen met 30.000 werknemers. Het hoofdkantoor is gevestigd in Londen.

Wat hebben we gedaan

Wij kregen de interessante uitdaging om de webshop van ‘Stabox.nl’ te verbeteren en klaar te stomen voor het kerstseizoen. Dit met als doel ook de kleinere ondernemers beter te kunnen bedienen en de werkdruk bij de backoffice te verlagen.

Immerse kreeg de interessante uitdaging om de webshop van ‘Stabox.nl’ te verbeteren en klaar te stomen voor het kerstseizoen. Dit met als doel ook de kleinere ondernemers beter te kunnen bedienen en de werkdruk bij de backoffice te verlagen. En dat is zeker gelukt!

Professionalisering
Na een aantal pittige brainstormsessies over uiterlijk en functionaliteiten waren de verwachtingen helder voor beide partijen. We hebben een flink aantal elementen verbeterd en toegevoegd om het gebruik efficiënter te maken. Er is een handige koppeling gemaakt met het voorraad systeem, evenals met de logistieke- en de betaalsystemen.

Ook qua uiterlijk hebben we het platform grondig onder handen genomen en het de professionele look en feel gegeven die het verdient.

Tijdens de implementatie kwamen we samen tot enkele verrassende nieuwe inzichten. Remko Berkhout, Marketing & Communication Manager vertelt: “Tijdens dit project was er zeker sprake van voortschrijdend inzicht. Immerse heeft hier op voorhand rekening mee gehouden. Deze aanpak, gecombineerd met hun flexibiliteit, is zeker een belangrijk onderdeel van het succes.“

Meer omzet, minder handling
Het resultaat mag er zijn. Met de nieuwe webshop en de verbeterde backoffice omgeving is de omzet drastisch gegroeid en heeft de binnendienst de tijd per order inmiddels met ruim 90% verlaagd.

Job Done? Nee, we beginnen net. De aankomende periode gaan we testen, leren en verbeteren, allemaal gericht op meer resultaat.