De Campagne talkshow Beterlezen voor onderwijs- versterkers

Welk probleem hebben we opgelost?

Afgelopen maanden zijn we bezig geweest met een talkshow van Beterlezen.nu, die plaats vond op 28 september.

De talkshow is georganiseerd door het ABC, de Bibliotheek Kennemerwaard en Onderwijsversterkers.

Waarbij we een campagne hebben opgericht om inschrijvingen te verzamelen voor mensen die de talkshow bij willen wonen, zowel fysiek als online. En dat is met succes gelukt!

Onze aanpak

Als allereerst hebben we n kaart gebracht wat de boodschap was, wat we gaan vertellen en wie dit zou moeten lezen oftewel op wie moeten we ons richten. Dit hele proces ging in goed samenspraak met Femke van Kalleveen om er zeker van te zijn dat we niks miste in de campagne opzet.

Na deze fase moesten we boeiende advertenties maken en in dit geval ging dat over de leesontwikkeling van jonge kinderen. Daar hebbben wij onze tekstschrijver op gezet die precies met de benodigde informatie mooie en duidelijke teksten heeft weten te kunnen maken. Die vervolgens door onderwijsversterkers nog even goed is nagekeken. Alleen nog wachten op het beeldmateriaal.

 

Social Media

Na alles afgerond te hebben, het beeldmateriaal ontvangen en alles gecontroleerd kon de campagne vanaf eind mei van start en zou lopen tot 27 september. Met het testen van andere teksten bij andere foto`s en verschillende campagne doelstellingen zijn we op een prachtig resultaat gekomen. 

Met een weergaven van 113.000+, 60.000 bereikte mensen en 1168 kliks hebben we in totaal 124 deelnemers weten te rekruten voor de talkshow.

Al met al het was een succes!

0 +
gegenereerde weergaven
0 +
Klikken op advertentie
0
Deelnemers