Doel: Het genereren van online bekendheid bij haar doelgroep
DS Smith is een wereldwijde organisatie welke actief is in verpakkingsindustrie. Ze leveren klantspecifieke oplossingen in golfkarton en andere materialen. Dit doen ze duurzaam en maatschappelijk verantwoord. Met de nieuwe ‘Why Campaign’ hebben ze als doel om meer naamsbekendheid te creëren bij haar doelgroep.
Stap 1
Het identificeren van de verschillende doelgroepen en de behoefte van de doelgroepen in kaart brengen.
Voor elke doelgroep is er een specifieke boodschap gemaakt en verschillende klantcases verzameld als bewijsmateriaal voor de campagne.
Stap 2 – Bewustwording
Om mensen bekend te maken met de diensten/producten van DS Smith hebben we de volgende stappen genomen.
- Profiling
Samen met Google gebruikersgroepen definiëren op basis van surfgedrag en social media profielen - Social organisch
Banners en reguliere boodschappen in social media tijdlijn van de volgers en bij “sharing” ook de contacten van onze volgers - Social ads
Specifiek op een doelgroep gerichte banners en reguliere boodschappen via gesponsorde advertenties ook in tijdlijn van gebruikers die ons nog niet volgen. - Bannering
Op basis van het klantprofiel “automatische” inkoop en plaatsing van gesponsorde content en banners op websites en social media die ruimte aanbieden aan gebruikers met soortgelijk profiel.
Stap 3 – Overweging
Nu de potentiële klant de producten kent, gaat de volgende stap in. In deze stap richten we ons meer op bewijsvoering. Via retargeting en Social Media brengen ons ‘bewijs’ in beeld bij de klant. Ook zijn er search campagnes ingericht specifiek om in te kunnen spelen op vragen die zijn ontstaan.
- Search
Op basis van zoektermen kunnen we achterhalen dat men geïnteresseerd is in onze oplossingen.
Search advertisement op basis van relevante zoektermen, gericht op oplossingen voor een specifieke vraag in de overweging-fase. - Retargeting
Via tijdlijn social media en via bannering ondersteunen wij de boodschap van de campagne met relevante business cases over de diensten
Stap 4 – Beslissing
Met verschillende meetinstrumenten houden we de hele ‘funnel’ in de gaten. Elke stap op de website wordt gemeten, zodat we snel kunnen zien waar de knelpunten zitten.
Doormidden van A/B testen proberen we de ‘conversie’ te optimaliseren.
Resultaten
- 40% meer bezoekers
- 300% stijging in conversie
0 Comments