Online Marketing voor DS Smith

Doel: Het genereren van online bekendheid bij haar doelgroep

DS Smith is een wereldwijde organisatie welke actief is in verpakkingsindustrie. Ze leveren klantspecifieke oplossingen in golfkarton en andere materialen. Dit doen ze duurzaam en maatschappelijk verantwoord. Met de nieuwe ‘Why Campaign’ hebben ze als doel om meer naamsbekendheid te creëren bij haar doelgroep.

Stap 1

Het identificeren van de verschillende doelgroepen en de behoefte van de doelgroepen in kaart brengen.
Voor elke doelgroep is er een specifieke boodschap gemaakt en verschillende klantcases verzameld als bewijsmateriaal voor de campagne.

Stap 2 – Bewustwording

Om mensen bekend te maken met de diensten/producten van DS Smith hebben we de volgende stappen genomen.

  • Profiling
    Samen met Google gebruikersgroepen definiëren op basis van surfgedrag en social media profielen
  • Social organisch
    Banners en reguliere boodschappen in social media tijdlijn van de volgers en bij “sharing” ook de contacten van onze volgers
  • Social ads
    Specifiek op een doelgroep gerichte banners en reguliere boodschappen via gesponsorde advertenties ook in tijdlijn van gebruikers die ons nog niet volgen.
  • Bannering
    Op basis van het klantprofiel “automatische” inkoop en plaatsing van gesponsorde content en banners op websites en social media die ruimte aanbieden aan gebruikers met soortgelijk profiel.

Stap 3 – Overweging

Nu de potentiële klant de producten kent, gaat de volgende stap in. In deze stap richten we ons meer op bewijsvoering. Via retargeting en Social Media brengen ons ‘bewijs’ in beeld bij de klant. Ook zijn er search campagnes ingericht specifiek om in te kunnen spelen op vragen die zijn ontstaan.

  • Search
    Op basis van zoektermen kunnen we achterhalen dat men geïnteresseerd is in onze oplossingen.
    Search advertisement op basis van relevante zoektermen, gericht op oplossingen voor een specifieke vraag in de overweging-fase.
  • Retargeting
    Via tijdlijn social media en via bannering ondersteunen wij de boodschap van de campagne met relevante business cases over de diensten

 

Stap 4 – Beslissing

Met verschillende meetinstrumenten  houden we de hele ‘funnel’ in de gaten. Elke stap op de website wordt gemeten, zodat we snel kunnen zien waar de knelpunten zitten.
Doormidden van A/B testen proberen we de ‘conversie’ te optimaliseren.

 

Resultaten

  • 40% meer bezoekers
  • 300% stijging in conversie

 

 

Immerse

Hamsterkoog 3c
1822CD Alkmaar
info@Immerse.nl
072-7854141
06-41227299

© 2019 All rights reserved